open close

FB TW

Skeleton bay

Skeleton bay, 8. srpna 2018 19:01

Zlatý grál naší mise byl už od začátku spot Skeleton Bay.  Legendární video s minutu a půl dlouhým barelem proletělo svět měsíc před naším odletem. Díky podobným videím se Namibie teprve před pár lety zapsala do seznamu zemí, které každý serfař musí za život navštívit.

Poslední den v červenci jsme u těstovin s červenou sledovali na telefonu předpověď vln. Další den měl přijít den S...den, kdy konečně bude Skeleton Bay fungovat. Tato magická vlna funguje jen několikrát za sezónu, pouze když přijde dostatečně velký swell (neboli energie z dalekých oceánských bouří, která na pobřeží vytváří vlny) ze specifického swellu. Nervozitu střídají výlety za duny s lopatou a toaleťákem.

Ráno stáváme za tmy a skoro beze slov (dokonce i Véna drží svůj nevymáchaný jazyk za zuby) balíme stan a vyrážíme vstříc jedné z nejtěžších vln na světě (říkali lokalové). Přímo před vlnou kempují 3 auta, plná Jihoafričanů nadržených na ojedinělý swell. Asi hodinu a půl jen pozorujeme vlny a i když svítí sluníčko, máme zmrzlé všechno, co nezakrývá trojitá vrstva oblečení. Přemýšlíme jestli to bude úplná smrt, nebo se nám podaří jednu dvě vlny zkrotit, nedejbože se dokonce schovat i do barelu. A že tahle vlna barely nabízí! V setu jeden za druhým, jeden krásnější než druhej. Osmý div světa.  Nádherné mechanické vlny se lámou téměř na dosah ruky na mělkém písečném podlaží. Úplně poprvé jsem vlnu cítil i přímo z pláže!

Technika na takové vlny se v Čechách nedá načuchat, to člověk musí mít v krvi. Proto se z naší strany žádná velká show nekoná. Kus nirvany jsem ale přece jen zažil, hned první vlna se mi krásně otevřela a překvapivě lehký takeoff mi zajistil vstupenku do nekonečné vlny. Podobně jako v 15. jsem nevěděl pořádně, co dělat, a tak jsem jel rovně kupředu. S banánem na ksichtě si užívám jízdu, která neztrácí koule a ve finále není až tak hrůzostrašná. Nakonec si každej z nás sjede alespoň pár menších vln a samozřejmě taky okusí to, co tento spot umí nejlépe. Bída, sice jen písečného charakteru, zde nabývá úplně jiného rozměru. Jak je sakra možný, že po wipeoutu mám pisek mezi půlkama, když mám 4mm tlustej neopren a botičky.

Po 3 hodinách jsme zmrzlý, jak čerstvej losos z Makra. Ale pocit, že se nám podařilo zažít vlnu, od které dost možná žádnej čehun ještě nedostal nafackováno, je nepopsatelnej.
My zatím dál vyhlížíme feety na předpovědích, jelikož jsme popravdě v Namíbii v hledání byli úspěšní, asi jako demokratické strany ve sněmovně. Držte nám palce, my to nevzdáváme.

Fotogalerie

PROČ TO DĚLÁME

Protože když ve vás někdo věří, dokážete víc.

Rozhodli jsme se podpořit mladé lidi, protože věříme v jejich schopnosti a víme, že svými nápady a plány mohou inspirovat ostatní. My jim pomůžeme na jejich cestě za zkušeností a vy je teď můžete podpořit svými hlasy.